• jquery slider
bootstrap slider by WOWSlider.com v8.6

Home » Ανακοινώσεις του σχολείου » Θεματική Εβδομάδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Stop Mind Borders

Το Σχολείο μας

Το σχολείο μας προωθεί τη συνεργασία, την αλληλεγγύη και την ενσυναίσθηση .... στοχεύει στην καλλιέργεια αλληλοσεβασμού και κοινωνικής ευθύνης

Το σχολείο μας στοχεύει στην ανάπτυξη δημοκρατικών & κριτικών πολιτών ....επιδιώκει την πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών & μαθητριών

...στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των πνευματικών και ψυχικών δυνάμεων των μαθητών/τριών

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΡΙΩΝ

Δημιουργήθηκε με το Padlet

Θεματική Εβδομάδα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Σας ενημερώνουμε ότι στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία, ο Σύλλογος Διδασκόντων οργανώνει Θεματική Εβδομάδα για το θέμα αυτό με στόχο την ευαισθητοποίηση της σχολικής μας κοινότητας, τη σωστή ενημέρωση και αφύπνιση της κοινωνίας.

Από το 1992 έως και σήμερα στις 3 Δεκέμβρη γιορτάζουμε την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Όταν μιλάμε για άτομα με ειδικές ανάγκες, εννοούμε κάθε πνευματική και σωματική αναπηρία. Τα άτομα αυτά χρειάζονται επιπλέον βοήθεια για να αναπτύξουν όλες τις ικανότητές τους και να ενταχθούν στην κοινωνία.

Ακολουθώντας το κοινωνικό μοντέλο της αναπηρίας επιδιώκεται η άρση προκαταλήψεων, στερεοτύπων που οδηγούν στον κοινωνικό αποκλεισμό των ‘διαφορετικών ατόμων’, πολύ δε περισσότερο στην ανάληψη δράσεων που στοχεύουν στην κοινωνική δικαιοσύνη. (περισσότερα μπορείτε να δείτε στην ιστοσελίδα μας πατώντας εδώ: “Η Αναπηρία ως κοινωνική κατασκευή”

Όλοι οι τύποι αναπηρίας περιλαμβάνουν περιορισμούς οι οποίοι όμως μπορούν να μειωθούν αν δοθούν τα σωστά εργαλεία.

Η ύπαρξη ενός περιορισμού δε σημαίνει πως το άτομο θα πρέπει να καταπιέσει συγκεκριμένες πτυχές της ζωής του. Σε όλους τους τύπους αναπηρίας, είναι δυνατή η διεκπεραίωση δραστηριοτήτων και η συμμετοχή στην κοινωνία, αρκεί να υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες.

Υπάρχουν διαφορετικοί τύποι αναπηρίας, ανάλογα με το είδος του περιορισμού που επιβάλλουν. Με άλλα λόγια, κατηγοριοποιούμε τις αναπηρίες βάσει των πτυχών της ζωής που επηρεάζουν.

Οι αναπηρίες χωρίζονται στις παρακάτω κατηγορίες:

  • Κινητική Αναπηρία (π.χ. εγκεφαλική παράλυση, τετραπληγία, παραπληγία κ.λπ.)
  • Αισθητηριακή Αναπηρία (Κώφωση, τύφλωση κ.λπ.)
  • Ψυχική Αναπηρία (π.χ. μανιοκατάθλιψη, σχιζοφρένεια κ.λπ.)
  • Νοητική Αναπηρία (π.χ. αυτισμός, σύνδρομο Down, νοητική αναπηρία κ.λπ.)
  • Άλλες αναπηρίες (π.χ. βαριές και πολλαπλές αναπηρίες κ.λπ.)

Προτείνονται οι παρακάτω δράσεις/ πρακτικές:

ΔΡΑΣΕΙΣ:

 

  1. Περιέγραψε στον απέναντί σου τις προτάσεις χωρίς να μιλήσεις και να γράψεις.(δυσκολίες στην επικοινωνία)
  2. Κάνε ένα τεστ στα Γερμανικά.(νοητική αναπηρία)
  3. Περιέγραψε στον απέναντι σου το σχήμα που βλέπεις στο χαρτί.(νοητική αναπηρία)
  4. Διάβασε τη λέξη και όχι το χρώμα.(μαθησιακές δυσκολίες)
  5. Διάβασε τις προτάσεις.(μαθησιακές δυσκολίες)
  6. Μαθαίνω το ελληνικό δαχτυλικό αλφάβητο και λέω στον απέναντί μου το όνομά μου.(ακουστική αναπηρία)
  7. Πες κάτι στον απέναντί σου χωρίς να μιλήσεις και θα προσπαθήσει να διαβάσει τα χείλη σου.(ακουστική αναπηρία)
  8. Προσπάθησε να διαβάσεις το κείμενο.(οπτική αναπηρία)
  9. Μάθε την γραφή BRAILLE και προσπάθησε να γράψεις το όνομά σου.(οπτική αναπηρία)
  10. Φέρνουμε στο σχολείο φάρμακα που έχουν πάνω την γραφή BRAILLE.(οπτική αναπηρία)
  11. Ζωγραφίζουμε και κάνουμε δραστηριότητες και παιχνίδια στην αυλή με δεμένα μάτια.(οπτική αναπηρία)
  12. Βάλε κάλτσες στα χέρια σου και προσπάθησε να κουμπώσεις ένα κουμπί, να δέσεις τα κορδόνια σου και να πάρεις ένα νόμισμα από το πάτωμα.(κινητική αναπηρία )
  13. Επιλέγω μια μέρα να φορέσω διαφορετικές κάλτσες ή και παπούτσια

 Πηγή: https://taximagiki.blogspot.com/2017/11/blog-post.html

Προτεινόμενο υλικό από την εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης Μήλια Βασιλική:

Βίντεο:

https://youtu.be/5tD4-JUUd5I  (ερχόμαστε σε οπτική επαφή με όλων των ειδών τις αναπηρίες)

Ταινίες μικρού μήκους:

https://youtu.be/xt0iL6df5Y (Pet shop)

https://youtu.be/1lEre31n2iY (Cuerdas-Strings)

https://youtu.be/WjqiU5FgsYc( The present)

https://youtu.be/OHma93eZiBY( Ian- A moving Story)

Ταινίες:

  1. WONDER
  2. I AM SAM
  3. OΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΠΕΛΙΕ
  4. ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΜΠΑΛΟΝΙ
  5. ΤΗΕ FYNDAMENTALS OF CARING
  6. HAPPY FEET

 

Κανόνες σωστής συμπεριφοράς απέναντι στα άτομα με αναπηρία:

  • Αν κρίνετε ότι υπάρχει ανάγκη να βοηθήσετε ένα άτομο με αναπηρία ρωτήστε το ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να το κάνετε.
  • Προτιμήστε να μιλήσετε απευθείας στο άτομο με αναπηρία, παρά μέσω γονέα, συνεργάτη, συνοδού ή διερμηνέα.
  • Μιλήστε απλά και κατανοητά, χρησιμοποιώντας κοινές εκφράσεις, όπως «πρέπει να προλάβω», «θα έχεις νέα μου σύντομα», ανεξάρτητα από την αναπηρία που έχει το άτομο.
  • Αν δεν έχετε οικειότητα με ένα άτομο με αναπηρία αποφύγετε να το ρωτήσετε για την αναπηρία του ή τις αιτίες της.
  • Να είστε διακριτικός και υπομονετικός. ‘Ενα άτομο με αναπηρία μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να κάνει κάτι.
  • Μην επαινείτε υπερβολικά ένα άτομο με αναπηρία που εκτελεί συνηθισμένες, καθημερινές εργασίες.
  • Ενώ περιμένετε στη σειρά παραχωρήστε τη θέση σας σε ένα άτομο με αναπηρία. Μεσολαβήστε ώστε το άτομο να προχωρήσει μπροστά στη σειρά. Μη στέκεστε μπροστά του σε πολύ κοντινή απόσταση.
  • Όταν χρησιμοποιείτε μέσα μαζικής μεταφοράς, προσφέρετε τη θέση σας στο άτομο με αναπηρία. Βοηθήστε το να επιβιβαστεί ή να αποβιβαστεί από το λεωφορείο, το τραμ ή το αεροπλάνο, αφού πρώτα ρωτήσετε με ποιο τρόπο μπορείτε να βοηθήσετε.
  • Μη δείχνετε οίκτο σε άτομα με αναπηρία. Συμπεριφερθείτε τους ως ίσος προς ίσο, γιατί αυτό είναι.  Όταν συνοδεύετε ένα παιδί που λόγω αθώας περιέργειας μπορεί να ρωτήσει για το άτομο με αναπηρία που τυγχάνει να είναι δίπλα σας, εξηγήστε του όσο πιο απλά μπορείτε ό,τι γνωρίζετε για το συγκεκριμένο είδος αναπηρίας. Μην αποτρέπετε το παιδί από το να κοιτάζει το άτομο με αναπηρία ή να ρωτήσει σχετικά.

Οπτική αναπηρία

  1. Όταν συναντήσετε τυφλό ή άτομο με πρόβλημα  όρασης κάντε αισθητή την  παρουσία σας. Χαιρετήστε  το ακουμπώντας το  βραχίονά του.
  2. Ρωτήστε το εάν χρειάζεται  βοήθεια και πού θέλει να  πάει. Μπορείτε να πείτε  το όνομα σας εφόσον  σας το ζητήσει. Μην  ενοχληθείτε εάν αρνηθεί  τη βοήθειά σας. Απλά  δεν τη χρειάζεται τη  συγκεκριμένη στιγμή.
  3. Όταν συνοδεύετε τυφλό ή άτομο με πρόβλημα όρασης,  αφήστε το να σας πιάσει από το βραχίονα. Πάντα να  προπορεύεστε ένα βήμα, έτσι ώστε να σας ακολουθεί  εύκολα. Μην ξεχνάτε ότι το σώμα σας είναι ασπίδα  για αυτό. Οι οδηγίες που του δίνετε να είναι σαφείς.  Χρησιμοποιήστε λεκτικούς προσδιορισμούς, όπως  εμπρός-πίσω-δεξιά-αριστερά.  Όταν απομακρύνεστε από  κοντά του να το ενημερώνετε.
  4. Όταν του μιλάτε μην αλλάζετε τον τόνο της φωνής σας.  Χρησιμοποιήστε το φυσικό σας τόνο, όπως μιλάτε σε  οποιοδήποτε άλλο άτομο.

Ακουστική αναπηρία

 

  1. Οι ακούοντες δεν θα πρέπει να αλλάζουν τη συμπεριφορά τους, όταν βρίσκονται σε περιβάλλον με κωφά ή  βαρήκοα άτομα. Αυτό που πρέπει να κάνουν είναι να  συμπεριφέρονται φυσιολογικά, να μην είναι νευρικοί και  κυρίως να μην είναι συγκαταβατικοί.
  1. Επικεντρώστε την προσοχή σας όταν συνομιλείτε με κωφά ή βαρήκοα άτομα. Αν δεν καταλαβαίνετε τι λένε τα άτομα αυτά, ζητήστε τους να το επαναλάβουν. Μην προσποιήστε ότι καταλάβατε.
  1. Είναι πολύ σημαντικό να διευκρινίσουμε με ποιο τρόπο προτιμούν τα άτομα να επικοινωνούν μαζί μας. Τα περισσότερα άτομα χρησιμοποιούν την ελληνική νοηματική γλώσσα.  Όμως, υπάρχουν και άλλα άτομα που προτιμούν να επικοινωνούν μέσω του γραπτού λόγου ή της χειλεανάγνωσης.
  1. Μιλάτε αργά και καθαρά σε κωφά ή βαρήκοα άτομα. Μη φωνάζετε και μη μιλάτε μέσα στο αυτί τους. Οι εκφράσεις του προσώπου σας και οι κινήσεις των χειλιών σας, βοηθούν τα άτομα να σας καταλάβουν. Αν εξακολουθείτε να μην είστε σίγουροι ότι σας έχουν καταλάβει, σημειώστε ό,τι θέλετε να πείτε.
  1. Εάν δεν είστε γνώστης της νοηματικής γλώσσας μην τη χρησιμοποιείτε, γιατί ο τρόπος που τα κωφά ή βαρήκοα άτομα και οι ακούοντες χρησιμοποιούν τις χειρονομίες και τις εκφράσεις με το σώμα, διαφέρουν τόσο σε ταχύτητα, όσο και σε ακρίβεια.
  1. Κάθε κράτος έχει δική του νοηματική γλώσσα. Αν λοιπόν βρεθείτε με κωφά ή βαρήκοα άτομα, διαφορετικής εθνικότητας, να θυμόσαστε ότι εκφράσεις ή λέξεις που ήδη γνωρίζετε στην ελληνική νοηματική, πιθανότατα να διαφέρουν.

 

 Αυτισμός

  1. Όταν απευθύνεστε σε άτομα με αυτισμό, χρησιμοποιείτε μικρές προτάσεις που να αποτελούνται από τρεις με τέσσερις λέξεις.
  1. Τα άτομα με αυτισμό δε δέχονται αρνητικές εντολές, π.χ. προτιμήστε: «έλα μέσα», αντί για «μη βγαίνεις έξω».
  1. Αποφεύγετε τους δυνατούς θορύβους στο χώρο που βρίσκονται άτομα με αυτισμό, τις έντονες μυρωδιές, γενικά τα έντονα ερεθίσματα.
  1. Τα άτομα με αυτισμό δεν πρέπει να παραμένουν σε συνωστισμένους χώρους.
  1. Τηρείτε το ίδιο πρόγραμμα για τα άτομα με αυτισμό, αποφεύγοντας τις εκπλήξεις και τις απρόβλεπτες αλλαγές.
  2. Για να βοηθήσετε ένα άτομο με αυτισμό να συμμετάσχει σε μια δραστηριότητα, θα πρέπει να το καθοδηγήσετε με φυσικό τρόπο και τρυφερότητα, π.χ. πιάνοντάς το από το χέρι.

Σύνδρομο DOWN

 

  1. Όταν θέλουμε να μάθουμε κάτι σε ένα άτομο με σύνδρομο Down, το δείχνουμε με πράξεις και όχι με λόγια. Κάθε σωστή συμπεριφορά πρέπει να επαινείται άμεσα και να ανταμείβεται.
  1. Όταν απευθυνόμαστε σε άτομα με σύνδρομο Down μιλάμε καθαρά χρησιμοποιώντας απλές εκφράσεις.
  1. Ενθαρρύνουμε τα άτομα με σύνδρομο Down να συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια και αθλήματα, τα οποία βοηθούν στην καλυτέρευση της φυσικής τους κατάστασης.
  2. Τα άτομα με σύνδρομο Down δυσκολεύονται να κάνουν δύο πράγματα ταυτόχρονα. Οι απλές και μεμονωμένες οδηγίες βοηθούν στο να αποκτήσουν αυτοπεποίθηση αίσθημα και ικανοποίησης, όταν ολοκληρώνουν κάποια εργασία.

Πηγή: https://blogs.sch.gr/epanagop/files/2019/12/kanones_symperiforas_2009.pdf

Κινητική αναπηρία.

 

  1. Δεν κοιτάμε τα άτομα με κινητική αναπηρία με απορία ή αδιακρισία. Τα άτομα αυτά δεν έχουν κάποια νοητική αναπηρία. Συνεπώς, οποιοδήποτε βλέμμα απορίας,

δυσαρέσκειας και κυρίως λύπης μπορεί να επηρεάσει την ψυχολογία τους.

  1. Δεν υποβάλλουμε αδιάκριτες ερωτήσεις που αφορούν την αναπηρία τους και πιθανόν να τα φέρουν σε δύσκολη θέση.
  1. Αν μιλάτε για λίγο με χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου, προσπαθήστε να χαμηλώσετε στο ύψος του, ώστε να αποκτήσετε οπτική επαφή.
  1. Μην αγγίζετε τα τεχνικά βοηθήματα (πατερίτσες, μπαστούνι, αναπηρικό αμαξίδιο), παρά μόνο εάν σας ζητηθεί.
  1. Όταν συστήνεστε σε άτομο με τεχνητό ή ακρωτηριασμένο χέρι, μην αποφεύγετε να του δώσετε το χέρι σας. Δώστε το χέρι σας ή αγγίξτε το με μία φιλική χειρονομία.
  1. Μη στηρίζεστε σε αναπηρικό αμαξίδιο. Είναι μέρος του προσωπικού χώρου του ατόμου που το χρησιμοποιεί.  Όταν συνοδεύετε κάποιον χρήστη αναπηρικού αμαξιδίου, μην κρεμάτε στο αμαξίδιο του την τσάντα σας ή σακούλες με ψώνια προκειμένου να ελαφρώσετε τα χέρια σας. Γιατί; Το αναπηρικό αμαξίδιο και τα λοιπά τεχνικά βοηθήματα θεωρούνται ως «προέκταση του σώματος» του ατόμου με αναπηρία.

 

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive


Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

  • 129007Συνολικές αναγνώσεις:
  • 67Αναγνώσεις σήμερα:
  • 51Αναγνώσεις χτες:
  • 401Αναγνώσεις προηγούμενης εβδομάδας:
  • 1055Αναγνώσεις ανά μήνα:
  • 73834Συνολικοί επισκέπτες:
  • 47Επισκέπτες σήμερα:
  • 34Επισκέπτες χτες:
  • 276Επισκέπτες την προηγούμενη εβδομάδα:
  • 0Επισκέπτες αυτή την στιγμή: