ΓΝΩΣΤΙΚΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Γενικής παιδείας
Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο.
(Προτάθηκε από τον κ Ιωάννου Αχιλλέα, εκπαιδευτικό Στ τάξης, του 16ου ΔΣ Ευόσμου)
Ενδεικτικές ερωτήσεις
Σε τι αναφέρεται η ιστορία.
Ποιοι είναι οι ήρωες της ιστορίας;
Ποιο το νόημά της. Τι θέλει να διδάξει;
Με βάση παρόμοιες εργασίες που κάνατε στην τάξη, γράψτε μια δική σας ιστορία ή ένα ποίημα εμπνευσμένο από την ιστορία που μόλις παρακολουθήσατε.
ΓΝΩΣΤΙΚΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Γενικής παιδείας
Διαβάστε την παρακάτω ιστορία. Συζητήστε την με τους γονείς σας. Γράψτε μια δική σας ιστορία για το θέμα αυτό.
(Προτάθηκε από τον Βασιλειάδη Κ. , Διευθυντή του 16ου ΔΣ Ευόσμου)
ΓΝΩΣΤΙΚΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Ιστορία
Διερευνητική δραστηριότητα ανάγνωσης ιστορικών πηγών, με την αξιοποίηση ιστορικών μαρτυριών και τεκμηρίων για τις προσφυγικές μετακινήσεις κατά τη διάρκεια της Ελληνικής Επανάστασης. Στόχοι του μαθησιακού αντικειμένου είναι η καλλιέργεια δεξιοτήτων διερευνητικής μάθησης και η οικοδόμηση της ιστορικής γνώσης. Το μαθησιακό αντικείμενο δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να διερευνήσουν αυθεντικό ιστορικό υλικό για τα μεγέθη, τις συνθήκες και τις συνέπειες των προσφυγικών μετακινήσεων κατά τη διάρκεια του Αγώνα.
Πατήστε την εικόνα για να μεταφερθείτε στον σύνδεσμο για μελέτη και άσκηση;
Quiz (για γονείς & μαθητές/τριες):Διάβασε το παρακάτω κείμενο. Πότε νομίζεις ότι γράφτηκε. Ποιες οι ομοιότητες με το τώρα;
Ποιούς θα μπορούσε να βρει κανείς περισσότερο δυστυχισμένους από μας που, μέσα σε μια μέρα, χάσαμε και την πατρίδα μας και τη γη μας και την περιουσία μας και τώρα στερημένοι απ’όλα τα απαραίτητα, πλανιόμαστε εδώ κι εκεί σαν ζητιάνοι, μη ξέροντας που να στραφούμε και υποφέροντας σ’όποιο μέρος κι αν καταφύγουμε. Γιατί, αν βρούμε εκεί δυστυχισμένους ανθρώπους, πονάμε, αφού αναγκαστικά, εκτός απ’τις δικές μας συμφορές μετέχουμε και στων άλλων τις λύπες. Κι αν πάλι βρεθούμε ανάμεσα σ’ευτυχισμένους, πονάμε πιο πολύ όχι επειδή φθονούμε τα πλούτη τους, αλλά επειδή, μπροστά στην ευτυχία τους, νιώθουμε πιο βαθειά τη δική μας κακοπάθεια. Που εξαιτίας της, δεν περνάμε ούτε μια μέρα αδάκρυτοι, μόνο πενθούμε καθημερινά και αδιάκοπα τον χαμό της πατρίδος μας και θρηνούμε για την καταστροφή που μας βρήκε.
Αληθινά, τι νομίσετε πως νιώθουμε βλέποντας τους γονείς μας να ζουν άθλια γερατιά και τα παιδιά μας ν’ανατρέφονται όχι όπως εμείς είχαμε ελπίσει, παρά άλλα να καταντάνε δούλοι εξαιτίας μικροδανείων, άλλα να μπαίνουν υπηρέτες, κι άλλα να παλεύουν για τον επιούσιο όπως μπορούν, με τρόπο που δεν ταιριάζει ούτε στα έργα των προγόνων τους, ούτε στην ηλικία τους, ούτε στη δική μας περηφάνεια. Και το πιο σπαρακτικό, απ’όλα, να βλέπεις να χωρίζονται όχι μόνο πολίτες από συμπολίτες, αλλά και γυναίκες απ τους άνδρες τους και θυγατέρες από τις μητέρες τους, κι όλοι οι συγγενικοί δεσμοί να διαλύονται, όπως έγινε με πολλούς συντοπίτες μας εξαιτίας της κατάρας που μας βρήκε. Γιατί αφού χάθηκε η κοινή ζωή μας ο καθένας δεν στηρίζει πια τις ελπίδες τον παρά στον εαυτό του μονάχα.
Και βέβαια, δεν ξαστοχάτε – νομίζουμε – και τις άλλες ντροπές και ταπεινώσεις που γέρνει η φτώχια και η προσφυγιά, και που εμείς τις νιώθουμε στην ψυχή μας πιο βαριά απ’τους άλλους, αλλά δεν τις ξεστομίζουμε, επειδή ντρεπόμαστε να συζητάμε μια-μια τις δυστυχίες μας.“
(Προτάθηκε από τον Βασιλειάδη Κ., Διευθυντή του 16ου ΔΣ Ευόσμου)
ΓΝΩΣΤΙΚΟ AΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Γεωγραφία
Επαναληπτικό κουίζ 50 ερωτήσεων αξιολογικού χαρακτήρα με θέμα τη γεωγραφία της Ελλάδας. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι η επανάληψη και η εμπέδωση γνώσεων. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει ερωτήσεις κλειστού τύπου (σωστού – λάθους, αντιστοίχισης, πολλαπλών επιλογών, τοποθέτησης σε χάρτη, σειροθέτησης, ταξινόμησης, συμπλήρωσης κενών) με θέμα τη γεωγραφία του ελλαδικού χώρου.
(Προτάθηκε από τον Βασιλειάδη Κ., Διευθυντή του 16ου ΔΣ Ευόσμου)
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Φυσική
1η Δραστηριότητα
Εξερευνήστε την αλλαγή πορείας του φωτός μεταξύ δυο μέσων με διαφορετικούς δείκτες διάθλασης. Δείτε πώς το πέρασμα από τον αέρα στο νερό και μετά στο γυαλί, αλλάζει την γωνία διάθλασης. Παίξτε με πρίσματα διαφόρων σχημάτων και φτιάξτε ουράνια τόξα.
2η Δραστηριότητα
Κατασκευάστε ένα ολόκληρο ουράνιο τόξο, ανακατεύοντας κόκκινο, πράσινο και μπλε φως. Αλλάξτε το μήκος κύματος μιας μονοχρωματικής δέσμης ή φιλτράρετε το λευκό φως. Δείτε το φως σαν μια συμπαγή δέσμη ή δείτε τα μεμονωμένα φωτόνια.
3η Δραστηριότητα
Έχετε απορήσει πώς δουλεύει μια πυξίδα ώστε να μας οδηγεί; Εξερευνήστε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μιας πυξίδας και ενός μαγνήτη και κατόπιν προσθέστε τη Γη και βρείτε την αναπάντεχη απάντηση! Δείτε πώς αλλάζουν τα πράγματα μέσα και έξω από έναν μαγνήτη ανάλογα με τη δύναμή του. Χρησιμοποιήστε τον μετρητή πεδίου για να μετρήσετε πώς αλλάζει το μαγνητικό πεδίο.
4η Δραστηριότητα
Εξερευνήστε τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ μιας πυξίδας και ενός μαγνήτη. Ανακαλύψτε πώς μπορείτε να κατασκευάσετε έναν μαγνήτη χρησιμοποιώντας μια μπαταρία και ένα καλώδιο. Μπορείτε να τον κάνετε ισχυρότερο; Μπορείτε να κάνετε το μαγνητικό πεδίο αντίστροφο;
(Προτάθηκαν από τους εκπαιδευτικούς Ιωάννου Δημήτριο και Μπόζα Αθ. της Στ τάξης, του 16ου ΔΣ Ευόσμου)
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ:Γλώσσα
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ανοίξετε το αρχείο για την εργασία
ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ: Μαθηματικά
Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να ανοίξετε το αρχείο για την εργασία στα μαθηματικά
(Προτάθηκαν από τους εκπαιδευτικούς κ Γκόλφο Δ. και Συργούδη Κ. της Ε’ τάξης, του 16ου ΔΣ Ευόσμου)