Οι μαθητές/τριες του Δ1, στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος ΤΕΑΜΙ, με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού τους κ. Γιαννοπούλου Παρασκευής, υλοποίησαν δραστηριότητες που προάγουν τον συναισθηματικό κόσμο τους, την αναγνώριση και τη διαχείριση των συναισθημάτων τους, τον σεβασμό και την ενσυναίσθηση στον συνάνθρωπο.
1) ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΤΟ ΝΗΜΑ
Τα παιδιά καλούνται μέσω του παιχνιδιού να παρουσιάσουν τον εαυτό τους, λέγοντας το όνομά τους κι ένα επίθετο που πιστεύουν ότι τους αντιπροσωπεύει.
Στη συνέχεια δίνουν το νήμα σε επόμενο/η μαθητή/τρια , με τελικό στόχο να κρατήσουν όλοι το νήμα, να αναγνωρίσει κάθε παιδί στοιχεία του χαρακτήρα του, να τα εκφράσει και κατ’ επέκταση να γνωρίσει και να ανακαλύψει στοιχεία του χαρακτήρα των υπόλοιπων μαθητών/τριών.
Στο τέλος του παιχνιδιού δημιουργείται ένα πλέγμα από το νήμα, το οποίο προσδιορίζει τις αλληλένδετες ανθρώπινες σχέσεις που διέπουν τους/τις μαθητές/τριες στον μικρόκοσμο της τάξη
2)ΕΝΑΣ ΚΑΛΟΣ ΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
Με την δραστηριότητα αυτή, κάθε παιδί καλείται να αναγνωρίσει και να εκφράσει τα θετικά στοιχεία που βλέπει σε έναν/μία συμμαθητή/τριά του.
Έτσι δημιουργείται μια αλυσίδα ανάμεσα στα μέλη της σχολικής τάξης , όπου ο/η καθένας/καθεμία εκφράζεται με λόγια αγάπης, σεβασμού, εκτίμησης, θαυμασμού και ενσυναίσθησης προς το κάθε μέλος.
Διπλό το όφελος: Από τη μια το αίσθημα της ικανοποίησης εκφράζοντας έναν καλό λόγο για κάποιον/οια και από την άλλη το αίσθημα της ευχαρίστησης ακούγοντας έναν καλό λόγο.
3)ΞΟΡΚΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΦΟΒΟΥΣ ΜΑΣ
Μετά από διερευνητική συζήτηση με τα μέλη της σχολικής τάξης, τα παιδιά καλούνται να εκφράσουν και να καταγράψουν κάποιους από τους φόβους τους.
Κάνοντας αναγραμματισμούς μέσα στους φόβους μας , ανακαλύψαμε μια λέξη αγάπης, μια λέξη που μας αρέσει , που μας ευχαριστεί. Ανακαλύψαμε φως.
Κι όμως, τρομάζοντας στην ιδέα της απαγωγής, ανακαλύψαμε το ρήμα ΑΓΑΠΩ, το πιο όμορφο συναίσθημα!
4)ΦΙΛΙΑ
Μια λεξούλα γνώριμη, τόσο μικρή μα συνάμα τόσο …μεγάλη!
ΦΙΛΙΑ…. σε όλους τους λαούς , σε όλους τους ανθρώπους.
Τι νόημα έχει αν είναι στα ελληνικά, στα νορβηγικά, στα ιταλικά ή στα γερμανικά;
Μια λεξούλα , που όλους μας ενώνει…
- ΣΤΟΧΟΙ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ
Μέσα από το λαϊκό παραμύθι του «Διψασμένου κότσυφα», το οποίο συναντήσαμε στο μάθημα των Θρησκευτικών, μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε , να εντοπίσουμε, να θέσουμε και να εκφράσουμε τους στόχους της ζωής μας.
Στόχοι για μια καλύτερη ζωή, γεμάτη αυτοπεποίθηση, όνειρα , ελπίδα ,δύναμη και πίστη στον εαυτό μας
- ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ- «ΕΙΜΑΙ ΕΔΩ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΕ ΑΚΟΥΣΩ
Τα παιδιά κατάφεραν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων , πέτυχαν τον στόχο τους και ήταν άξιοι θαυμασμού.
Ένα παιδί, εκφράζει τον προβληματισμό του, κάτι που τον αναστατώνει, τον ενοχλεί. Οι υπόλοιποι με το ύφος που αρμόζει, συμπαραστέκονται, ενθαρρύνουν, δυναμώνουν και ενισχύουν το πρόσωπο αυτό.
Ένα τεράστιο ΜΠΡΑΒΟ στους/στις μαθητές/τριές μας και στην εκπαιδευτικό μας κ Γιαννοπούλου Παρασκευή.